loading...

وبلاگ آوین

بازدید : 235
چهارشنبه 15 مرداد 1399 زمان : 16:39

فیستول مقعد در واقع یک کانال کوچک است که بین انتهای روده و پوسته نازک نزدیک به مقعد (جایی که مدفوع از بدن خارج

می شود) ایجاد می‌شود. معمولا عفونت، اصلی ترین عامل ایجاد فیستول شناخته می‌شود و مجرای ایجاد شده توسط این بیماری پر از چرک و عفونت می‌باشد.

علت بروز این عارضه

اکثر فیستول‌های مقعدی پس از آبسه مقعد ایجاد می شوند. اگر آبسه مقعدی به درستی درمان نشده و چرک آن تخلیه نشود، به احتمال بسیار زیاد بلافاصله دچار فیستول می شوید.

علل غیر معمول شیوع :

- بیماری کرون

زمانیکه دستگاه گوارش انسان به مدت طولانی ملتهب می‌شود.

- دیورتیکولیت

عفونت ناشی از کیسه های کوچکی که قابلیت چسبندگی به دیواره های روده بزرگ (کولون) را دارند.

- hidradenitis suppurativa

یک نوع بیماری پوستی که جهت درمان و بهبودی زمان طولانی مدتی لازم دارد و باعث ایجاد آبسه و زخم می شود.

- عفونت از طریق بیماری سل یا HIV

- عارضه جراحی در نزدیکی مقعد

منبع مقاله

جراحی فیستول با لیزر

در بین روش های درمان فیستول مقعدی در تکنیک ریشه کن کردن فیستول مقعدی توسط لیزر عملا بیمار هیچ گونه دردی را حس نمی‌کند و از بین بردن توده به صورت کاملا ملایم از طریق انرژی لیزر صورت می گیرد.

در عمل لیزر جراح معمولا توسط میله ی نازک و مخصوصی (probe) که متشکل از فیبرهای انعطاف پذیر است، مسیر حرکت لیزر را کامل مشخص می کند و سپس توسط لیزر کربن مونو اکسید CO2، قسمت توده کاملا باز و برداشته می شود. به دلیل آسیب کمتر لیزر به بدن فرد نسبت به عمل جراحی فیستول با چاقو (روش سنتی)، بیمار به راحتی می تواند پس از گذشت چند روز کوتاه دفع مدفوع داشته باشد و به کارهای خود بپردازد.

البته مراجعه به یک پزشک مطمئن و مرکز معتبر در زمینه جراحی و لیزر، از مهم ترین فرایندهای درمان به شمار می‌آید. درمان فیستول با لیزر در کلینیک پایتخت توسط دکتر متخصص و حرفه‌ای و با استفاده از بروز ترین دستگاه‌های لیزر انجام می‌شود. این مرکز به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های لیزر درمانی در تهران شناخته می‌شود.

مزایای جراحی لیزر فیستول مقعد نسبت به روش سنتی جراحی

بسته شدن کامل توده توسط عمل جراحی فیستول با لیزر یک شیوه ایمن و کاملا مؤثر برای درمان فیستول مقعد ترانسفرانتر است زیرا در این روش بیماری از ریشه از بین می رود. در صورتی که در مورد جراحی سنتی و باز ناحیه احتمال بازگشت بیماری تا حدودی وجود دارد.

به احتمال بسیار زیاد بعد از انجام عمل جراحی فیستول مقعد ، برای هفته اول ناراحتی شدیدی دارید. در صورتی که در عمل جراحی باز جهت تسکین درد نیاز به مسکن هایی مانند پاراستامول یا ایبوپروفن دارید. وقوع یبوست بعد از عمل باز نیز بسیار شایع است. در صورتی که توسط جراحی با لیزر وقوع این اتفاقات به حداقل می رسد.

انتقال هر گونه عفونت و آلودگی به بدن فرد توسط لیزر به هیچ عنوان وجود ندارد در صورتی که در جراحی باز این طور نیست.

عمل لیزر برای تمامی افرادی که دچار به فیستول مقعدی می شوند و حتی کسانی که دارای سن بالا و مشکلات دیابت ، کبد، کلیه و بیماران قلبی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند امکان پذیر است.

بستری شدن در خانه به مدت چندین روز و عقب ماندن از کار به هیچ عنوان در جراحی لیزر فیستول وجود ندارد. یعنی شما می توانید از روز بعد از عمل لیزر به کار خود باز گردید. در صورتی که با انجام جراحی سنتی، فرد ملزوم به ماندن در خانه و استراحت مطلق به مدت چند روز است.

در آخر لازم به ذکر است که لیزر یکی از نوین ترین روش ها و دستاوردهای امروزه بشر در زمینه پزشکی است و متعاقبا استفاده از آن در درمان فیستول بدون هیچ گونه عوارض و بازگشت می باشد.

بازدید : 169
چهارشنبه 8 مرداد 1399 زمان : 12:15

به نقل از سایت پزشکی الو دکتر

اگر در دهانه مقعد خود متوجه زخمی شدید که هنگام اجابت مزاج دچار سوزش، خارش یا خونریزی می‌شود، احتمالا به بیماری شقاق مقعدی مبتلا شده اید. زمانی که علائم و درد شقاق مزمن تشدید شود، حتما باید عمل جراحی صورت بگیرد. اما اینکه چه عملی برای بیمار راحت تر است و نتیجه رضایت بخشی به همراه دارد؛ مهم است. اکثریت پزشکان شیوه نوین درمان با لیزر را انجام می‌دهند.

اگر شقاق درمان نشود پیشرفت کرده و باعث بروز سایر بیماری‌ها می‌شود. در این صورت درمان هم برای پزشک و هم برای بیمار دشوار خواهد بود. روش‌های زیادی برای درمان این عارضه وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید:

جراحی

در این روش قسمت آسیب دیده و درگیر بیماری در ناحیه مقعد بریده می‌شود و قسمت سالم بافت مقعد به بخش آسیب دیده پیوند می‌خورد. در آخر جای زخم جراحی بر جای می‌ماند و بیمار نیازمند استراحت طولانی است.

عوارض ناشی از جراحی شامل بی اختیاری شدید گاز و مدفوع و ترشح از مقعد است که باعث خجالت زدگی افراد می‌شود. سایر مشکلات جراحی را در ادامه بررسی می کنیم:

  • نیاز به پانسمان و بستن زخم
  • دوره ی نقاهت طولانی
  • امکان عود مجدد
  • درد و خونریزی

مراقبت بعد از عمل جراحی

مراقبت بعد از عمل جراحی شقاق بسیار دشوار است و بیمار باید تا مدت زمانی طولانی آن را انجام دهد تا بیماری مجدد عود نکند.

  • خشک نگه داشتن محل
  • استفاده از آب ولرم و صابون های غیر اسیدی برای تمیز نگه داشتن محل
  • رژیم غذایی پر فیبر
  • مصرف زیاد مایعات
  • جلوگیری از یبوست و اسهال
  • زور نزدن در هنگام دفع مدفوع
  • استفاده از ملین ها

درمان شقاق با لیزر

اشعه لیزر بافت آسیب دیده را گرم می‌کند و درنهایت آن را از بین می‌برد. برای اینکه زخم بهتر دیده شود یک دوربین به دستگاه متصل است. لیزر دارای دو نوع مادون قرمز و CO2 است که هر یک بر اساس نوع و شدت بیماری برای درمان انتخاب می شوند.

بعد از عمل لیزر

بعد از لیزر نیاز به مراقبت های خاصی نیست و تنها یکسری نکات باید رعایت شوند که شامل موارد زیر است:

  • از پمادها و داروهای موضعی برای تسریع روند درمان استفاده کنید
  • ترجیحا تا یک هفته از توالت فرنگی استفاده کنید
  • بعد از هربار دفع مدفوع محل را به آرامی تمیز کنید
  • از صابون یا مواد شیمیایی که باعث حساسیت می شوند استفاده نکنید
  • از دستمال کاغذی یا دستمال نرم استفاده کنید و به هیچ عنوان از دستمال های مرطوب الکل دار استفاده نکنید.

مزایای درمان با لیزر

درمان‌های سنتی شقاق را فراموش کنید و به فکر درمان‌های نوین باشید. درمان با لیزر درد کمتر، هزینه کمتر و اثربخشی بهتری دارد. سایر مزایای لیزر شامل موارد زیر است:

  • برش لیزر بسیار کوچک است و جای زخم باقی نمی ماند
  • جراحی در کمتر از نیم ساعت انجام می شود
  • نیازی به رعایت رژیم غذایی خاصی نیست
  • بیمار از فردای جراحی به روال عادی زندگی خود باز می گردد
  • درد و خونریزی بسیار کم است
  • نیازی به بیهوشی نیست
  • میزان موفقیت لیزر بسیار بالاتر از سایر روش هاست

هزینه درمان با لیزر

هزینه جراحی با لیزر نسبت به روش جراحی سنتی کمی پایین تر است، چون نیازی به رفت و آمدهای طولانی و بستری شدن در بیمارستان و گذراندن دوران نقاهت طولانی نیست. تمام این موارد در جراحی سنتی هزینه‌های جانبی را به همراه دارد.

بازدید : 234
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 زمان : 11:21



آیا پوست شما حساس به نظر می رسد؟ بسیاری از افراد می گویند که پوست حساسی دارند، اما تعریف این وضعیت کار ساده ای نیست.

دلیل آن این است که پوست حساس یک اصطلاح گیرنده است و یک وضعیت بهداشتی نیست. ممکن است در بعضی اوقات مشکلی نداشته باشید و یا اینکه علائم متفاوتی را تجربه کنید.

آنی چیو ، پزشک متخصص پوست می گوید: "به طور معمول ، این افراد دارای پوستی هستند که آسانتر تحریک و ملتهب شده، و می تواند دچار قرمزی، خارش و یا سوزش شود."

اما بسیاری از افرادی که می گویند پوست حساس دارند علائم قابل توجهی مانند بثورات یا پوسته پوسته شدن ندارند. این تا حدی به این دلیل است که علائم پوست حساس برای همه افراد یکسان نیست. ممکن است پوست شما نسبت به یک محصول واکنش نشان دهد در حالی که فرد دیگری با پوست حساس چنین واکنشی نداشته باشد. بنابراین دانستن اینکه چه چیزی اتفاق می افتد، برای پزشک دشوار است.

درماتیت تماسی

افرادی که پوست حساس دارند، اغلب درماتیت تماسی دارند. ممکن است پوست شما به مواد آرایش، مواد شیمیایی، عرق، آفتاب بیش از حد یا لباسهای تنگ واکنش نشان دهد. ممکن است فکر کنید به این موارد حساسیت دارید ، اما درماتیت همان حساسیت پوستی نیست.

پوست حساس بیشتر به پوستهایی ملتهب گفته میشود که نسبت به مواد خاص یا محصولات خاص واکنش نشان می دهند. واکنشهای حساسیت پوستی برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد، نه فقط کسی که دارای پوست حساس است. " نمونه بارز واكنش به پيچك سمي است. این یک واکنش آلرژیک واقعی است. فرقی نمی کند پوست حساس ، روغنی یا ترکیبی داشته باشید. این فقط یک واکنش آلرژیک در پوست است. "

اگر احساس می کنید پوست در برابر مواجهه با مواد خاص حساس است، پزشک می تواند آزمایش مواد شیمیایی مختلف یا محصولات طبیعی مشخص کند که چیزی باعث واکنش پوستی می شود؟

اغلب مشکل خشکی پوست ناشی از هوای گرم یا سرد یا رطوبت کم هوا است. اگر از بسیاری از محصولات مراقبت از پوست برای درمان خشکی پوست استفاده می کنید ، ممکن است به یکی از این موارد نیز واکنش نشان دهید.

سرنخ های سخت برای پیدا کردن

چرا برخی هنوز فکر می کنند که پوست حساس یک افسانه است؟ حتی اگر پوست شما بسیار حساس به نظر می رسد، ممکن است علائم یا علائم واضحی از بیماری های پوستی نداشته باشید که در آزمایشات نشان داده شوند.

می توانید به پزشک خود بگویید که هنگام استفاده از نوع خاصی مواد آرایشی یا صابون، پوست دچار لکه ، سوزش و یا خارش شده است. اما ممکن است حتی بعد از تست نیز پوست شما، قرمز، متورم یا پوسته پوسته نشود.

خانم ها بیشتر از آقایان از پوست حساس شکایت می کنند، اما مطالعات تست پچ نشان می دهد که واکنش های پوستی برای مردان و زنان یکسان است.

پوست شما سدی برای محافظت است. لایه بیرونی پوست به حفظ رطوبت کمک می کند. ممکن است پوست حساس قابلیت نفوذ بیشتری نسبت به پوست طبیعی داشته باشد. این بدان معناست که به عنوان مانع عمل نکرده و زودتر تحریک میشود.

چیو می گوید: "افراد دارای پوست حساس معمولاً موانع پوستی کمتری علل ژنتیکی، خشکی یا التهاب ناشی از اگزما دارند."

در واقع ممکن است که پوست شما سرامید کافی نداشته باشد. این اسیدهای چرب به پوست شما کمک می کنند تا به عنوان یک لایه محافظ عمل کند. افرادی که سطح سرامید کمتری دارند، معمولاً واکنش پوستی حساس تری دارند.

همچنین پوست می تواند به آنچه در زندگی شما روی می دهد، پاسخ می دهد. افرادی که پوست حساس دارند اغلب استرس ، اضطراب یا تنش بیشتری نیز تجربه می کنند. پوست شما استرس اضافی را حس می کند و نسبت به آن واکنش نشان می دهد.

چیو می گوید یکی از راه های جلوگیری از شعله ور شدن این است که بفهمید چه چیزی پوست شما را آزار می دهد و آن را از حالت معمول خارج می کند.

مراقب مواد تشکیل دهنده موجود در صابون، شامپو و فرآورده های بدون نسخه پوست باشید که ممکن است عامل مشکلات پوستی شما باشد.

بازدید : 310
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 زمان : 10:33

پوستی که سریع سرخ می شود ، دچار خارش ، برآمدگی و یا بثورات پوستی می شود ، یا به طور پیش فرض تا زمان خشک شدن نیاز به مراقبت دقیق دارد تا مرطوب ، آرام و سالم بماند. به عنوان پوست حساس شناخته می شود. محصولات مختلفی برای این نوع پوست ها در نظر گرفته شده است. در ادامه نیز به نکاتی در همین مورد اشاره می کنیم.

قبل از خرید

این ایده خوبی است که قبل از خرید محصولات مراقبت از پوست، ابتدا با یک متخصص مانند متخصص پوست مشورت کنید ، به خصوص اگر علائم پوستی شدیدی داشته باشید. پزشک می تواند در تشخیص عامل محرک به شما کمک نماید. پس از شناخت علت، می توانید محصولاتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه از پوست شما مراقبت کنند.

با احتیاط عمل کنید. غالباً این محصولات تنها ادعا می کنند که "برای پوست حساس" ساخته شده اند. درعوض، محصول مورد نظر را روی ناحیه کمی از پوست را آزمایش کنید و مراقب هرگونه واکنش یا قرمزی باشید. اگر در طی 72 ساعت پوست شما دچار سوزش ، سوختگی یا قرمز شد، آن محصول برای شما مناسب نیست.

پاک کننده ها

برچسب روی محصولات را بررسی کنید. از محصولاتی که لایه برداری می کنند خودداری کنید. آنها ممکن است مواد تشکیل دهنده، زبر ، غیر طبیعی یا دست ساز داشته باشند. و سلول های مرده پوست را با اصطکاک از بین می برند. برای تمیز کردن نیازی به لایه برداری پوست ندارید. به جای آن می توانید آن را تحریک کنید. از مواد پاک کننده با مواد شیمیایی موجود در چربی مانند اسید سالیسیلیک یا آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها خودداری کنید.

به دنبال محصولاتی باشید که :

  • صابون نیست
  • بدون بو
  • بدون الکل

به طور معمول ، هر چه مواد کمتری در یک محصول وجود داشته باشد، احتمال اینکه پوست شما را تحریک کند، کمتر است.

مرطوب کننده ها

مصرف مرطوب کننده ها برای نبرد با پوست خشک مهم است ، زیرا خشکی پوست می تواند دلیل اگزما شعله ور یا سایر واکنشهای حساس پوستی باشد. مرطوب کننده هایی که بهترین مانع را برای پوست ایجاد می کنند عبارتند از:

  • وازلین
  • روغن معدنی
  • پماد
  • کرم هایی که با روغن هایی مثل زیتون یا جوجوبا آمیخته شده است.

از مصرف مرطوب کننده هایی که رنگ و رایحه دارند، خودداری کنید. کرم ها بهتر از لوسیون های مایع جهت حفظ رطوبت پوست عمل می کنند. برای تسکین بهتر می توانید از، کرم هایی را با مواد آرامش بخش استفاده کنید، مثل:

  • پلی فنول های چای سبز
  • بابونه
  • آلوئه

ضد آفتاب

محافظت از آفتاب در تمام سال مهم است. گذشته از جلوگیری از آسیب های پوستی، ضد آفتاب مناسب می تواند شما را از آفتاب سوختگی، که اغلب مشکلات حساس پوستی را بدتر می کند، محافظت کند. بهترین ضد آفتاب دارای SPF 30 یا بالاتر هستند و عبارتند از:

  • اکسید روی (دارای پوشش کامل طیف UVA) ، دی اکسید تیتانیوم یا هر دو است
  • محافظت از طیف گسترده

مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب را بررسی کنید. اگر به ضد آفتاب عطر اضافه شده از مصرف آن خودداری کنید.

آرایشی

برای مواد آرایشی محصولاتی را انتخاب کنید که پوست شما را دچار مشکل نکنند. از مصرف لوازم آرایشی که دارای مواد زیر هستند، پرهیز کنید.

  • الکل
  • رنگ
  • عطر
  • اسید گلیکولیک
  • اسید لاکتیک
  • منتول
  • لورل سدیم سدیم (معمول در برخی از صابون ها و شامپوها)

به دنبال محصولاتی با برچسب غیر comedogenic باشید. این برچسب به این معنی است که یک محصول منافذ شما را مسدود نمی کند.

بازدید : 340
شنبه 27 ارديبهشت 1399 زمان : 16:00

جراحت

اگر به سفر رفتی و یا مدت طولانی پیاده روی کرده اید، تورم پاها می تواند نشانه ای از آسیب به پاها یا کشش آنها باشد. هنگامی که از بافت سخت و انعطاف پذیر که استخوان های اطراف مچ پا را به هم متصل می کند، بیش از حد کار می کشید ممکن است پاها دچار تورم شوند.

بارداری

متورم شدن پاها یکی از عوارض طبیعی بارداری است. زیرا بدن یک زن هنگام بارداری، آب بیشتری را در خود نگه می دارد. این شرایط در پایان روز یا بعد از مدت طولانی ایستادن می تواند تشدید میشود. متورم شدن پاها معمولاً نشانه مشکلی برای مادر یا نوزاد نیست ، اما می تواند ناراحت کننده باشد.

پره اکلامپسی

در حالی که بسیاری از مادران دارای پاهای متورم هستند، اگر تورم همراه با سردرد ، حالت تهوع ، مشکل در تنفس یا درد شکم باشد ، می تواند نشانه این بیماری باشد. پره اکلامپسی حداقل تا 20 هفته از بارداری شروع نمی شود و با فشار خون بالا ارتباط دارد. این مشکل می تواند به کبد یا کلیه ها آسیب برساند و در صورت عدم درمان ممکن است جدی تر شود. در صورت وجود هر یک از این علائم ، حتماً به پزشک خود مشورت کنید.

لنفودما

این شرایطی است که یک یا چند غده لنفاوی غدد کوچکی که جزئی از سیستم ایمنی بدن شما هستند - آسیب دیده یا برداشته می شوند. به طور مثال در طول درمان سرطان امکان برداشت این غدد وجود دارد. در نتیجه بدن مایعات کمتری از بدن دفع می شود و این می تواند منجر به تورم در بازوها ، پاها و سایر قسمت های بدن شود.

یک روش درمانی برای این کار فشرده سازی پنوماتیک است. در این روش روی مناطق آسیب دیده پوشیده میشود و هوا هر چند وقت یکبار با فشار بر روی آن وارد می شود تا به حرکت سیال کمک کند. ورزش ، ماساژ و آستین یا جوراب فشرده سازی نیز ممکن است موثر باشد.

نارسایی مزمن وریدی

برای بازگشت خون به قلب از پاها خون از رگهای با "دریچه های یک طرفه" حرکت می کند تا از بازگشت آن به سمت پایین جلوگیری کند. این دریچه ها با بزرگتر شدن یا در صورت ایستادن یا نشستن برای مدت طولانی می توانند آسیب ببینند. آسیب دیدن دریچه ها نیز می تواند نتیجه لخته شدن خون باشد. اگر خون شما به روشی که باید به قلب شما برنگردد ، می تواند در پاها و پاها جمع شود و تورم ایجاد کند.

نارسایی قلبی

این در شرایطی است که قلب به درستی خون پمپ نمی کند. اگر خون در جهت صحیح جریان نداشته باشد، می تواند در پاها بماند و تورم ایجاد کند. نارسایی قلبی هنگام خوابیدن می تواند ناراحت کننده باشد ، ممکن است قلب شما سریعتر یا با ریتمی غیرمعمول بزند و یا ممکن است شما سخت تر نفس بکشید. در صورت مشاهده این علائم فوراً به پزشک مراجعه کنید.

بیماری کلیوی

کلیه ها خون را از ضایعات پاکسازی می کنند. اگر کلیه ها به دلیل بیماری مانند دیابت یا فشار خون بالا به درستی کار نکنند، نمک زیادی (سدیم) در خون تجمع می کند و باعث می شود بدن شما بیش از حد لازم آب نگه دارد. جاذبه آب را به سمت پایین می کشد و پاها و مچ پا متورم می شود.

بیماری کبد

اگر به هپاتیت (التهاب در کبد) مبتلا هستید یا بیش از حد مشروبات می نوشید. کبد شما مجبور است بیش از حد کار کند. این باعث می شود بافت اسکار جایگزین بافت سالم شود ، و کبد شما از کار متوقف شود. اگر این اتفاق بیفتد ، مایعات بیش از حد می توانند در شکم ، پاها و مچ پاهای شما جمع شوند و باعث تورم شود.

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 68
  • بازدید کلی : 2628
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه